-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:41736 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

قوم شعيب در مقابل دعوت او به خداپرستي و راستي، چه گفتند؟

آنها كه بتها را آثار نياكان و نشانه اصالت فرهنگ خويش مي​پنداشتند و از كم​فروشي و تقلب در معامله سود كلاني مي​بردند، در برابر شعيب چنين گفتند «اي شعيب! آيا نمازت به تو دستور مي​دهد كه ما آنچه را پدرانمان مي​پرستيدند ترك گوئيم؟ و يا آزادي خود را در اموال خويش از دست دهيم و نتوانيم به دلخواهمان در اموالمان تصرف كنيم؟ تو كه آدم بردبار، پرحوصله و فهميده​اي»، از تو چنين سخناني بعيد است! هود/87

اين جمعيت ظالم و ستمگر كه خود را در برابر حرفهاي منطقي شيعب بي​دليل ديدند براي اينكه به خودكامگي خود ادامه دهند، سيل تهمت و دروغ را متوجه او ساختند. همان برچسب هميشگي را كه مجرمان و جباران به پيامبران مي​زدند، و به او زدند و «گفتند تو فقط از افسون شدگاني»! شعراء/185

تو اصلاً يك حرف منطقي در سخنانت ديده نمي​شود و گمان مي​كني با اين سخنان مي​تواني ما را از آزادي عمل در اموالمان باز داري؟!.

بعلاوه «تو فقط بشري هستي همچون ما»، شعراء/185 چه انتظاري داري كه ما پيرو تو شويم، اصلاً چه فضيلت و برتري بر ما داري؟

«ما تنها گماني كه درباره تو داريم اين است كه فرد دروغگوئي هستي»! شعراء/186

بعد از گفتن اين سخنان ضد و نقيض كه گاهي او را دروغگو و انساني فرصت​طلب كه مي​خواهد با اين وسيله بر آنها برتري جويد، و گاه او را افسون شده خواندند، آخرين سخنشان اين بود كه بسيار خوب «اگر راست مي​گوئي سنگهاي آسماني را بر سر ما فرو ريز» و ما را به همان بلائي كه به آن تهديدمان مي​كني مبتلاساز تا بداني ما از اين تهديدها نمي​ترسيم! شعراء/187




قصه هاي قرآن

حضرت آيت الله مكارم شيرازي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.